Drugzone az új botrányos neo-rock banda
2005.10.03. 17:13
A Drugzone -élén Linda Daemon énekesnővel-, a magyar Marylin Manson?
Drugzone az új botrányos neo-rock banda
A Drugzone -élén Linda Daemon énekesnővel-, a magyar Marylin Manson?
Drugzone az új botrányos neo-rock banda
Esztergom és kulturális vonzáskörzete, különös, egyedi színt képvisel a hazai könnyűzenei műfajhalmazban. A királyvárosból és környékéről több országosan és nemzetközileg is ismert, elismert zenekar, előadó rajtolt már (Tűzerék xT, Szépülő Városközpont, Stainless Steel, Le Panic, Watch My Dying, stb.). A saját hazájukban prófétálók talán többen vannak, ők időről időre visszatérnek Esztergomba, hogy az itteni közönséget is kiszolgálhassák. Vannak azonban néhányan, akik ugyan innen indultak, de pályafutásuk fő területét elsősorban Budapestre helyezik. Ilyen zenekar volt a 90-es évek első felének techno csapata, a Carpe Diem, a maiak közül a hip-hop-os Kamikaze, vagy az egykori Zero G, melyből a kivált frontember, akarom mondani frontasszony megalakította a neo-rock-ot játszó DrugZone-t. A Linda Daemon énekesnő által vezetett bandát máris botrányok övezik, és a minap a VIVA televízióban bemutatott interjúból is hiányzott a kispolgári attitűd. Helyette volt nem kevés arcpiercing, arcfestés, fekete cilinder és homloktetoválás. Úgy tűnik a Drugzone készen áll, hogy, mint magyar Marylin Manson, lerohanja Magyarországot. (A Linda Daemon-nal készült interjú itt olvasható változata, a Hídlapnak készített cikk bővített variánsa.)
Miért szűnt meg a Zero-G és hogy alakult meg a Drugzone? A Zero-G zenekartól jóval többet szerettünk volna, mint az underground adta lehetőségek. Éveken keresztül dolgoztunk ebben a formában, lemezeket adtunk ki a Zero-G projekttel, zenei táborokat szerveztünk a rajongóinknak, többször is voltunk fél éves turnékon. Ennek ellenére nem tudtunk előre lépni és egy ponton megálltunk. Ez volt az a szint ahonnan mindenképpen tovább kellett volna lépnünk. Ekkor találtuk azt ki, hogy én, mint énekesnő jelentkezem a Megasztár elődöntőjébe, remélve, hogy a sikeres döntőbe jutás után szélesebb közönséghez is eljuthat a zenénk azáltal, hogy nagyobb médiavisszhangot kap a Zero-G. Nem így történt, hiszen mint már tudjuk, nem választottak be a Megasztár döntőbe. Ekkor láttuk úgy, hogy a Zero-G-nek ez lesz a vége, hiszen abban a csapatban olyan nagy nevek játszottak, mint Hangyási Laci a Zorallból és a Ramonesmániából és a Vári Marci a Sing-Sing-ből, Gabrielli Ricsi a Southern Special-ből. Ezek a rockfazonok már nem várhattak egy újabb évet arra, hogy hátha sikerül áttörni a közismertségbe vivő utat elzáró falat. Sok lemezkiadó fanyalgott olyanokon, hogy angolul énekelek, de még olyan is akadt, aki kifogásolta, hogy nő vagyok, hogy egy rockzenekarnak női énekese van. Ez azért elég kiborító. Valójában tehát nem átalakult a Zero-G, hanem én kiléptem a zenekarból és megalakítottam egy új bandát, a Drugzone-t. A Zero-G többi tagja pedig úgy döntött, hogy nélkülem nem érdemes folytatni ezen név alatt. Én az említett sikertelenségek hatására és a hazai rockszakmában való ellehetetlenülésünk hatására úgy döntöttem akkor, hogy abbahagyom ezt az egészet. Elegem volt a rockzenei ipar működésével, a kiadók packázásával, a nyugati világ rockzenei iparának egészségeges hozzáállásától ellentétes felfogásban működő hazai rendszerrel. A barátaim és a férjem egy hónap alatt összeszedtek a depresszióból, és rábeszéltek, hogy folytassam, és még egy utolsó, minden energiát felhasználó új projektbe fektessek bele. Ez az ötlet már a Zero-G alatt is felvetődött bennem, hogy a férjemmel, aki tehetséges gitáros, együtt játszunk egy csapatban. Az ő testvére is gitározik, aki rendkívül jó dalszerző, a dobosunk és basszusgitárosunk is egy remek zenész, ahogy a „kütyüsünk” is.Nekem már nagyon rég óta vágyam, hogy amennyire kedvelem és az amerikainál jobbnak tartom az európai rock műfajt, hogy Magyarországról is be tudjon kerülni egy ilyen zenekar. Nagyon jó példa a finnek nem egy világszerte sikeres együttese, mint például a Rasmus. Valahogy ideje lenne, hogy Magyarország behozza ezt a 20 éves lemaradást.
Mivel foglalkozott a megalakulás óta a Drugzone? A Drugzone elkészített egy 4 számos demofelvételt, amit rengeteg európai kiadónak elküldtünk. Erre azért volt szükség, mert a magyar kiadók nem foglalkoznak nyugati terjesztéssel, nem fektetnek a tehetséges, imázzsal rendelkező rockzenekarba pénzt, ami azért érdekes, mert a nívótlan, gagyi popzenébe rengeteget invesztálnak.
Mi a véleményed, jót tett-e a Drugzone-nak a napokban leadott VIVA TV Interaktív műsorában leadott beszélgetés, ahol a műsorvezető Marylin Manson-hoz hasonlított Benneteket? Én egyrészt örültem annak, hogy a VivaTv Interaktív című műsorának riportere nevén nevezte a dolgokat és megemlítette, hogy hasonlítunk Marylin Manson-ra, illetve, hogy mi vagyunk a magyar Marylin Manson. Ennek az a valóságalapja, hogy mi is neo-rock zenét játszunk, mi is adunk a külsőségekre, ami a tv felvétel alatt látható is volt, a piercing-ek, a homloktetoválásom, a fekete cilinderek és a különleges ruhák. Ez a fazon ugyanakkor nem Marylin Manson, nem koppintottuk, és a zenénk sem olyan, mint az övé. Az, hogy ez a hasonlítgatás kimondatott, akkor ez arra jó, hogy talán ismertebbek leszünk.
Mi a véleményed a mai magyar fiatalok és a rockmédia viszonyáról? Nagyon sok zenészt ismerek a zenélésen kívül a munkám kapcsán, ugyanis egy rockzenei televíziós műsort vezetek a Fix tv-n. Szerintem iszonyú mély ponton van a könnyűzene ma Magyarországon. A kiadók manipulálják a közönséget és teljesen elnyomják az eredeti, tehetséges előadókat. Szerintem ma már itthon nem ennek a Tankcsapda, Depresszió, Akela, Ossian vonalnak van létjogosultsága, hanem valami egészen másnak. Ezek a zenekarok nem képviselik már megfelelően 2005-ben a rockot. Ezek a nyolcvanas, kilencvenes évek magyar zenekarai, melyeken már rég túllépett a világ. Hol vannak ezek az említett Marylin Manson-tól, a Nine Inch Nails-től, Rob Zombie-tól, Velvet Revolver-től? Jelenleg ezek helyett Magyarországon még mindig Moby Dick-re, meg az ötvenedik Omega búcsúkoncertre mennek az emberek, ami szerintem nevetséges. A Drugzone nem feltétlenül lesz az új forradalmi rockbanda, de jelenlétünkkel szeretnénk abban segíteni, hogy a minőség felé kezdjen el menni ez a műfaj. Aki nem érti, hogy miről van szó, az menjen el egy Rammstein, vagy bármelyik más vezető európai együttes koncertjére és megtudja, hogy miről beszélek. Mind a zene, mind a színpadi show, a kivitelezés tekintetében valami egészen másról van szó, mint amit ma itthon kap a közönség. Ne a régi gagyikat hallgassa a közönség, hanem azokat, akik eredeti, új tehetségek, és többet és jobbat tudnak adni, mint az unalmas, értéktelen zenekarok. Ezen kívül fontosnak tartjuk a zene mellett annak tálalását, a színpadon, a klippekben a vizuális stimulálást, hogy a rock élményét nagyobbá tehessük a közönség számára.
Eredetileg - azon kívül, hogy te magad félig kanadai származású vagy - Esztergomból indult a pályád, a pályátok. Hogy látod most az esztergomi könnyűzenei helyzetet? Nagyon régen voltam Esztergomban. Amikor a Zero-G-s időszakunkban több koncertünk illetve tévés fellépésünk volt, még igen élénk volt a helyi könnyűzenei élet. Hallottam, hogy azóta feloszlott a Le Panic, de abban biztos vagyok, hogy a Tűzkerék létezik, és még mindig ugyanazt a blues-rock-ot nyomja. Az az igazság, hogy nem látom a kiutat vidékről, az említett Le Panic-nak is azt tanácsoltam egykor, hogy mindannyian költözzenek fel Budapestre, mert csak így lehet érvényesülni. Régebben, a 80-as évek végén, a 90-es évek elején lehetett bejutni vidékről a megfelelő pozíciókba. Ma már ez nem megy, csak a fővárosból.
Mikor és hol lesz az első Drugzone koncert? November 12-én lesz egy Drugzone party, a Nyugati pályaudvar épületében. 600 Ft lesz a beugró, 8-kor lesz kapunyitás, 10-től lesz egy előzenekar, mi pedig éjféltől lépünk fel. 13 dalt fogunk eljátszani, majd ezt követően közönségtalálkozó lesz és hajnal kettőtől Józan Géza vezetésével neo-rock diszkó lesz.
Az eredeti cikk linkje: http://oxiblog.freeblog.hu/
|